Η μυστηριώδης δύναμη στη ζωή μου
Το 1929 ο Φρανκ Μόρις επιβιβάσθηκε σε ένα πλοίο στις Ηνωμένες Πολιτείες με τελικό προορισμό την Ελβετία. Από καιρό περίμενε αυτό το ταξίδι, που όμως κατέληξε σε μια ταπεινωτική εμπειρία. Ένας καμαρότος είχε την ευθύνη να κλειδώνει το Φρανκ κάθε βράδυ στην καμπίνα του. Έπειτα από ένα γρήγορο πρόγευμα ο Φρανκ μπορούσε να κινείται λίγο, αλλά αισθανόταν ανόητος να περιφέρεται στο κατάστρωμα σαν ζώο με λουρί. Τέλος, ο καμαρότος κάθισε το Φρανκ σε μια καρέκλα του ατμόπλοιου. Κάθε φορά που έβλεπε ένα φιλικό επιβάτη να τον καλεί για περίπατο, ο καμαρότος του έλεγε να τον προσέχει.
Ο Φρανκ ήταν ένας ενήλικας, με φυσιολογικές περιέργειες και επιθυμίες ενός ενήλικα. Αλλά ήταν και τυφλός. Ο καμαρότος υπέθετε ότι ο Φρανκ δεν μπορούσε να αυτοεξυπηρετηθεί, και έτσι τον έσερνε παντού σαν ταχυδρομικό δέμα.
Αλλά στην Ελβετία η ζωή του Φρανκ άλλαξε εντελώς. Εκεί έμαθε για τα σκυλιά που εκπαιδεύονται για να οδηγούν τυφλούς. Στην επιστροφή του στις Ηνωμένες Πολιτείες έφερε μαζί του ένα γερμανικό λυκόσκυλο με το όνομα Μπάντι, και ξεκίνησε μια οργάνωση που ονομάζεται ΤΟ ΜΑΤΙ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΙ.
Τώρα με τον Μπάντι στο πλάι του, ο Φρανκ μπορούσε να πηγαίνει παντού, οποτεδήποτε, με οποιονδήποτε. Επιτέλους αισθανόταν ελεύθερος.
Στο διάστημα μιας επίδειξης σε μια ομάδα δημοσιογράφων σε ένα πολυσύχναστο σταυροδρόμι της Νέας Υόρκης, ο Μπάντι οδήγησε τον κύριό του επιδέξια από τη μια λωρίδα στην άλλη, ενώ τα αυτοκίνητα περνούσαν σαν αστραπή. Επειδή ο Φρανκ εμπιστευόταν στον Μπάντι ανεπιφύλακτα, διέσχισε άνετα το δρόμο. Οι δημοσιογράφοι που έβλεπαν, δυσκολεύθηκαν περισσότερο. ο ένας μάλιστα πήρε ταξί για να περάσει στην απέναντι πλευρά.
Στις επόμενες σελίδες θα μελετήσουμε για το Άγιο Πνεύμα, τον Οδηγό που θέλει να πάρει τη ζωή μας στα χέρια Του. Όλοι είμαστε ανάπηροι από την ίδια ανθρώπινη φύση, την ίδια τυφλότητα σε ότι μετράει στην πραγματικότητα. Η ζωή ορμάει με έναν έξαλλο ρυθμό, που συχνά πιάνουμε τον εαυτό μας απλά να επιβιώνουμε χωρίς συγκεκριμένο σκοπό. Παραταύτα, μένουμε αναποφάσιστοι να εμπιστευθούμε ολοκληρωτικά τη ζωή μας σε αυτόν τον Οδηγό. Επιμένουμε ακόμη να διασχίζουμε το δρόμο μόνοι μας. Αλλά η ανακάλυψη που μας περιμένει, είναι: θα βρούμε την αληθινή ελευθερία και τη δύναμη αν αφήσουμε το Άγιο Πνεύμα να μας οδηγήσει μέσα στη ζωή.
1. Ο ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΣΤΗ ΓΗ
Λίγο πριν ο Χριστός αναληφθεί, οι μαθητές ανησυχούσαν στη σκέψη ότι ο Δάσκαλός τους θα έφευγε. Τότε ο Ιησούς τους έδωσε ένα ανεκτίμητο δώρο, έναν προσωπικό Παράκλητο και Οδηγό:
«Εγώ όμως την αλήθειαν σας λέγω. συμφέρει εις εσάς να απέλθω εγώ. διότι, εάν δεν απέλθω, ο Παράκλητος δεν θέλει ελθεί προς εσάς. αλλ’ αφού απέλθω, θέλω πέμψει αυτόν προς εσάς. . . Όταν δε έλθη εκείνος, το Πνεύμα της αληθείας, θέλει σας οδηγήσει εις πάσαν την αλήθειαν . . . Εκείνος θέλει δοξάσει εμέ, διότι εκ του εμού θέλει λάβει, και αναγγείλει προς εσάς.» Ιωάννην [ις΄] 16:7-14.
Κατά το θείο σχέδιο, ο Ιησούς έπρεπε να επιστρέψει στον ουρανό ως αντιπρόσωπός μας «διά να εμφανισθή τώρα ενώπιον του Θεού υπέρ ημών» (Εβραίους [θ΄] 9:24.). Αλλά οι πιστοί μπορούν, κατά μίαν έννοια, να έχουν διπλό μέσον. Ενώ ο εσταυρωμένος Κύριός μας μάς αντιπροσωπεύει στον ουρανό, εμείς έχουμε εδώ στη γη το Άγιο Πνεύμα, τον άμεσο αντιπρόσωπο του Ιησού από τον ουρανό.
Όσο ο Χριστός εργαζόταν στη γη περιορισμένος από το ανθρώπινο σώμα, δεν μπορούσε να είναι παρών παντού. Αλλά το Άγιο Πνεύμα δεν έχει αυτούς τους περιορισμούς. Παραστέκεται ως προσωπικός οδηγός της ζωής στα αναρίθμητα άτομα. Ο Χριστός καλύπτει τις ανάγκες μας μέσο του Αγίου Πνεύματος.
2. ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ;
Πολλοί από μας μπορούμε να φαντασθούμε το Θεό Πατέρα σκεπτόμενοι τον πιο φιλόστοργο γονιό που έχουμε ποτέ δει. Μπορούμε ακόμη να περιγράψουμε τον Ιησού - τον Υιόν, επειδή έζησε στη γη προσωπικά. Αλλά είναι δύσκολο να περιγράψουμε το Άγιο Πνεύμα. Δεν μπορούμε να κάνουμε κάποια ανθρώπινη σύγκριση. Η Γραφή όμως μας δίνει πληροφορίες για το Άγιο Πνεύμα:
Είναι Προσωπικότητα. Ο Χριστός αναφέρεται στο Άγιο Πνεύμα ως πρόσωπο, μέλος της Θεότητας, μαζί με το Θεό Πατέρα και το Θεό Υιόν:
«Πορευθέντες λοιπόν μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος.» Ματθαίον [κη΄] 28:19.
Η Γραφή μας λέει ότι το Άγιο Πνεύμα έχει προσωπικά χαρακτηριστικά: φρόνημα (Ρωμαίους [η΄] 8:27). σοφία (Α΄ Κορινθίους [β΄] 2:10). αισθήματα αγάπης προς εμάς (Ρωμαίους [ιε΄] 15:30). αισθήματα λύπης όταν αμαρτάνουμε (Εφεσίους [δ΄] 4:30). ικανότητα να διδάσκει (Νεεμίας [θ΄] 9:20). δύναμη να μας καθοδηγεί (Πράξεις [ις΄] 16:6,7).
Συμμετοχή στη δημιουργία. Το Άγιο Πνεύμα συμμετείχε στη διαμόρφωση του κόσμου μας μαζί με τον Πατέρα και Υιόν.
«Εν αρχή εποίησεν ο Θεός τον ουρανόν και την γην. . . Και Πνεύμα Θεού εφέρετο επί της επιφανείας των υδάτων.» Γένεσις [α΄] 1:1,2.
3. ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
1. Αλλάζει την ανθρώπινη καρδιά. Η Γραφή επανειλημμένα περιγράφει το έργο του Αγίου Πνεύματος με πολύ προσωπικό τρόπο. είναι γεγονός ότι το Άγιο Πνεύμα γνωρίζει τα βάθη του κάθε ανθρώπου και εξασκεί την επιρροή Του επάνω σε αυτόν. Στη συνάντησή Του με το Νικόδημο ο Ιησούς έδωσε έμφαση στο ρόλο του Αγίου Πνεύματος για την αλλαγή της ανθρώπινης καρδιάς:
«Απεκρίθη ο Ιησούς, Αληθώς, αληθώς σοι λέγω, εάν τις δεν γεννηθή εξ ύδατος και Πνεύματος δεν δύναται να εισέλθη εις την βασιλείαν του Θεού.» Ιωάννην [γ΄] 3:5.
Κάποτε το Πνεύμα του Θεού κινήθηκε επάνω στα νερά κατά τη δημιουργία. τώρα κινείται μέσα μας για να επιτελέσει την αναδημιουργία. Το να «γεννηθή τις εκ Πνεύματος» σημαίνει ότι το Πνεύμα μας δίνει ένα καινούριο ξεκίνημα. Είναι πολύ περισσότερο από το να τροποποιήσουμε απλώς τη διαγωγή μας. Το Άγιο Πνεύμα μας μεταβάλλει εσωτερικά, εκπληρώνοντας την υπόσχεση: «Θέλω δώσει εις εσάς κάρδιον νέον» (Ιεζεκιήλ [λα΄] 36:26).
2. Μας ενημερώνει για την παρανομία και μας δίνει την επιθυμία για την αγιότητα. Ποιος ικανώνει τους ανθρώπους να αναγνωρίσουν τις αμαρτίες τους και να αναλάβουν την ευθύνη γι’ αυτές;
«Ελθών εκείνος (ο Παράκλητος) θέλει ελέγξει τον κόσμων περί αμαρτίας, και περί δικαιοσύνης και περί κρίσεως.» Ιωάννην [ις΄] 16:8.
Αν δεν αφεθούμε στην ελέγχουσα δύναμη του Αγίου Πνεύματος, εύκολα θα παρασυρθούμε χωρίς να καταλάβουμε τις καταστροφικές συνέπειες της διαγωγής μας. Σε ένα κόσμο γεμάτο από δυσλειτουργικά άτομα, πολλές φορές είναι δύσκολο να ξέρεις τι πραγματικά είναι «φυσιολογικό» και «υγιεινό». Αλλά το Άγιο Πνεύμα μας γνωστοποιεί την αληθινά «καλή ζωή» που ο Θεός σχεδίασε για τα παιδιά Του.
Όταν ακούς τη δραματική ιστορία ενός χρήστη τοξικών ουσιών που βρήκε την ελευθερία του στο Χριστό, ή κάποιον που στρέφεται στο Θεό εγκαταλείποντας τον ανήθικο τρόπο ζωής και γίνεται πιστός σύζυγος και φιλόστοργος πατέρας, σκέπτεσαι ότι κάθε βήμα προς την ολοκλήρωση είναι αποτέλεσμα της παρακίνησης του Αγίου Πνεύματος.
3. Μας οδηγεί στη χριστιανική μας ζωή. Το Άγιο Πνεύμα μερικές φορές κάνει τις σπουδαιότερες ενέργειες απλώς με ένα ψίθυρο:
«Και τα ώτα σου θέλουσιν ακούει λόγον όπισθέν σου, λέγοντα, Αύτη είναι η οδός, περιπατείτε εν αυτή. όταν στρέφησθε επί τα δεξιά, και όταν στρέφησθε επί τα αριστερά.» Ησαΐας [λ΄] 30:21.
Ο Θεός μας μιλάει κατευθείαν με την απαλή φωνή του Αγίου Πνεύματος, βοηθώντας μας να επιστρέψουμε όταν ξεστρατίζουμε, και προσηλώνει το βλέμμα μας στον ύστατο σκοπό.
«Όταν δε έλθη εκείνος, το Πνεύμα της αληθείας, θέλει σας οδηγήσει εις πάσαν την αλήθειαν.» Ιωάννην [ις΄] 16:13.
Το Άγιο Πνεύμα μπορεί να γνωστοποιήσει τα πιο βαθιά μυστικά του σύμπαντος. Μας οδηγεί «εις πάσαν την αλήθειαν». Ανοίγει τα μάτια μας στις πνευματικές αξίες που τόσο εύκολα αγνοούμε.
Με δορυφορικές μεταδόσεις, οι τηλεοράσεις φέρνουν στο σαλόνι μας εικόνες από άλλες ηπείρους. Το Άγιο Πνεύμα λειτουργεί κάπως σαν δορυφόρος του Θεού, φέρνοντας την παρουσία του Χριστού από τον ουρανό στη γη, δίπλα μας, όταν Τον έχουμε ανάγκη. Γι’ αυτό ο Ιησούς μπορούσε να υποσχεθεί: «Μένει μεθ’ υμών και εν υμίν θέλει είσθαι» Ιωάννην [ιδ΄] 14:17.
4. Μας βοηθάει στην προσευχή. Το Άγιο Πνεύμα συμπαρίσταται στα μηνύματα που στέλνονται από τη γη στον ουρανό:
«Ωσαύτως δε και το Πνεύμα συμβοηθεί εις τας ασθενείας ημών. επειδή το τι να προσευχηθώμεν ως πρέπει, δεν εξεύρομεν, αλλ’ αυτό το Πνεύμα ικετεύει υπέρ ημών διά στεναγμών αλαλήτων . . . κατά Θεόν ικετεύει.» Ρωμαίους [η΄] 8:26,27.
Το ίδιο το Πνεύμα προσεύχεται καθώς προσευχόμαστε. Όταν αγωνιζόμαστε να βρούμε τις λέξεις, το Άγιο Πνεύμα συνηγορεί με ευγλωττία. Όταν είμαστε τόσο απογοητευμένοι και στενάζουμε προς το Θεό, το Άγιο Πνεύμα μετατρέπει την ασθενική κραυγή μας σε ισχυρή προσευχή για μεσιτεία μπροστά στον ίδιο το θρόνο του Θεού.
5. Διαμορφώνει χριστιανικές αρετές και χαρακτήρα. Το Πνεύμα μεταβάλλει τα πνευματικώς άκαρπα άτομα σε εύφορα, σαν καρποφόρο δέντρο:
«Ο δε καρπός του Πνεύματος είναι αγάπη, χαρά, ειρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, αγαθωσύνη, πίστις, πραότης, εγκράτεια. . . Όσοι δε είναι του Χριστού, εσταύρωσαν την σάρκα ομού με τα πάθη και τας επιθυμίας.» Γαλάτας [ε΄] 5:22-24.
Μπορούμε να προσδιορίσουμε την υγειά θρησκεία από αυτούς τους καρπούς. Όχι το τυπικό μέρος, αλλά την ποιότητα: γνήσια αγάπη, βαθιά χαρά, διαμένουσα ειρήνη. Ο καρπός του Πνεύματος δείχνει ότι έχουμε μπολιασθεί επάνω στην αληθινή άμπελο - τον Ιησού.
«Εγώ είμαι η άμπελος, σεις τα κλήματα. ο μένων εν εμοί, και εγώ εν αυτώ, ούτος φέρει καρπόν πολύν. διότι χωρίς εμού δεν δύνασθε να κάμητε ουδέν.» Ιωάννην [ιε΄] 15:5.
Ο Ιησούς Χριστός μπορεί να διαβιώσει τη ζωή Του μέσα μας με τη δύναμη του Αγίου Πνεύματος.
6. Μας ετοιμάζει ως μάρτυρες. Ο Ιησούς υπόσχεται σε εκείνους που Τον δέχονται ως Κύριο και Σωτήρα:
«Θέλετε λάβει δύναμιν, όταν επέλθη το Άγιον Πνεύμα εφ’ υμάς. και θέλετε είσθαι εις εμέ μάρτυρες . . . έως εσχάτου της γης.» Πράξεις [α΄] 1:8.
Δεν μπορούμε να δώσουμε απαντήσεις σε όλες τις ερωτήσεις και ούτε γνωρίζουμε όλα τα κατάλληλα εδάφια από τη Γραφή. αλλά το Πνεύμα θα βάλει στο στόμα μας λόγια που θα συγκινήσουν καρδιές και διάνοιες. Όσοι θέλουν, μπορούν να γίνουν μάρτυρες με τη βοήθεια του Πνεύματος. Οι απόστολοι είχαν δυσκολία να επικοινωνούν μεταξύ τους πριν από την Πεντηκοστή. Αλλά μετά την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος κήρυξαν το Χριστό με τόση δύναμη που ήταν «οι αναστατώσαντες την οικουμένην» (Πράξεις [ιζ΄] 17:6).
4. ΤΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
Η Γραφή κάνει διαχωρισμό ανάμεσα στο θείο δώρο του Αγίου Πνεύματος σε κάθε πιστό για νικηφόρα χριστιανική ζωή, και στα διάφορα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος που δίνονται στους πιστούς για την αποτελεσματική διακονία στους διάφορους τομείς.
«Αναβάς (ο Χριστός) εις ύψος, ηχμαλώτευσεν αιχμαλωσίαν, και έδωκε χαρίσματα εις τους ανθρώπους. . . Και αυτός έδωκεν άλλους μεν αποστόλους, άλλους δε προφήτας, άλλους δε ευαγγελιστάς, άλλους δε ποιμένας και διδασκάλους, προς την τελειοποίησιν των αγίων, διά το έργον της διακονίας, διά την οικοδομήν του σώματος του Χριστού. εωσού καταντήσωμεν πάντες εις την ενότητα της πίστεως, διά της επιγνώσεως του Υιού του Θεού, εις άνδρα τέλειον, εις μέτρον ηλικίας του πληρώματος του Χριστού.» Εφεσίους [δ΄] 4:8,11-13.
Ο Παύλος καθιστά σαφές ότι όλοι οι πιστοί δε θα λάβουν όλα τα χαρίσματα. Διάφοροι χριστιανοί θα λάβουν διαφορετικά χαρίσματα, και σε μερικούς μπορεί να δοθούν χαρίσματα με πιο πρόδηλο τρόπο από ό,τι σε άλλους, ανάλογα πώς το Πνεύμα θέλει να διανείμει στον καθένα (Α΄ Κορινθίους [ιβ΄] 12:11) και να εξοπλίσει τον κάθε πιστό για τον ειδικό ρόλο του στο σχέδιο του Θεού.
Ένας άλλος κατάλογος του Αποστόλου Παύλου για πνευματικά χαρίσματα βρίσκεται στην Α΄ Κορινθίους [ιβ΄] 12. Αυτός ο κατάλογος των χαρισμάτων περιλαμβάνει σοφία, γνώση, πίστη, ιάματα, προφητεία, διακρίσεις πνευμάτων, είδη γλωσσών, ερμηνεία γλωσσών (εδάφια 8-10). Μερικοί στην εκκλησία της Κορίνθου δίδασκαν ότι το χάρισμα της γλώσσας ήταν σπουδαιότερο από τα άλλα χαρίσματα. Σαν αποτέλεσμα, αναπήδησαν διαμάχες. Ο απόστολος αφιέρωσε όλο το δωδέκατο κεφάλαιο για να ξεκαθαρίσει ότι το Άγιο Πνεύμα επιδιώκει να φέρει ενότητα και ισορροπία στην εκκλησία με τα χαρίσματα, που το ένα δεν αναιρεί τα άλλα ούτε υπερτερεί αυτών.
Ποιο είναι σπουδαιότερο - τα χαρίσματα του Πνεύματος ή ο καρπός του Πνεύματος; Ας απαντήσει ο Παύλος:
«Ζητείτε δε μετά ζήλου τα καλήτερα χαρίσματα. και έτι πολύ υπερέχουσαν οδόν σας δεικνύω.» Α΄ Κορινθίους [ιβ΄] 12:31.
Το κεφάλαιο της αγάπης (Α΄ Κορινθίους [ιγ΄] 13) που ακολουθεί αυτό το εδάφιο, τονίζει ότι «η υπερέχουσα οδός» είναι η οδός της αγάπης. Αγάπη είναι ο πρώτος καρπός του Πνεύματος (Γαλάτας [ε΄] 5:22).
Η φροντίδα μας είναι να επιδιώξουμε τον καρπό του Αγίου Πνεύματος, και έπειτα να αφήσουμε Αυτό να μας διανείμει τα χαρίσματά Του «καθώς θέλει» (A΄ Κορινθίους [ιβ΄] 12:11). Η εκκλησία ποτέ δε θα είναι ολοκληρωμένη χωρίς τα χαρίσματα του Πνεύματος, αλλά και ποτέ δε θα ενδυναμωθεί με τεχνητές απομιμήσεις των εκδηλώσεων εκείνων τις οποίες το Άγιο Πνεύμα επιτελεί. Ο Θεός γνωρίζει πότε και πού θα προμηθεύσει τα χαρίσματα τα οποία θα είναι η κάλλιστη ευλογία για την εκκλησία Του.
«Εωσού καταντήσωμεν πάντες εις την ενότητα της πίστεως, και της επιγνώσεως του Υιού του Θεού, εις άνδρα τέλειον, εις μέτρον ηλικίας του πληρώματος του Χριστού.» Εφεσίους [δ΄] 4:13.
5. Η ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗ
Την ημέρα της Πεντηκοστής έγινε η επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος σε μέτρο απεριόριστο, όπως είχε υποσχεθεί ο Ιησούς:
«Αλλά θέλετε λάβει δύναμιν, όταν επέλθει το Άγιον Πνεύμα εφ’ υμάς. και θέλετε είσθαι εις εμέ μάρτυρες . . . έως εσχάτου της γης.» Πράξεις [α΄] 1:8.
Το Πνεύμα έλαβε μορφή περιστεράς κατά τη βάπτιση του Χριστού. Στην Πεντηκοστή εμφανίσθηκε «εις αυτούς διαμεριζόμεναι γλώσσαι ως πυρός, και εκάθισεν επί ένα έκαστον αυτών» (Πράξεις [β΄] 2:3). Σε αυτή την περίπτωση το Πνεύμα ικάνωσε τους αποστόλους να μεταδώσουν το ευαγγέλιο με πολλή σαφήνεια σε άτομα πάνω από είκοσι εθνικότητες.
Η Γραφή συγκρίνει την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος με την πρώιμη βροχή του φθινοπώρου και την όψιμη της άνοιξης στην Παλαιστίνη.
«Τα τέκνα της Σιών, χαίρετε, και ευφραίνεσθε εις Κύριον τον Θεόν σας. διότι έδωκεν εις εσάς την πρώιμον βροχήν εγκαίρως, και θέλει βρέξει εις εσάς βροχήν πρώιμον και όψιμον ως πρότερον.» Ιωήλ [β΄] 2:23.
Νωρίς το φθινόπωρο στην Παλαιστίνη πέφτουν ευεργετικές βροχές που διαποτίζουν το χώμα και βρέχουν τους σπόρους, κάνοντας να ξεπετιέται από τη γη το φύτρο. Το Πνεύμα πέφτοντας την Πεντηκοστή σαν πρώιμη φθινοπωρινή βροχή, διαπότισε το Λόγο που ο Χριστός είχε σπείρει κατά τη διακονία Του, και οι μαθητές δημιούργησαν νέα φύτρα πίστης καθώς άρχισαν να φέρνουν το ευαγγέλιο σε όλο τον κόσμο. Αυτή η «πρώιμη βροχή» του Πνεύματος προμήθευσε ζωτική τροφή στη νεοσύστατη χριστιανική εκκλησία, ποτίζοντας πολλούς σπόρους (Ιωήλ [β΄] 2:23).
6. Η ΟΨΙΜΗ ΒΡΟΧΗ ΤΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ
Από τότε πέρασαν εκατοντάδες χρόνια και η ιστορία της σωτηρίας διασπάρθηκε στο μεγαλύτερο μέρος της γης. Τώρα είναι καιρός της όψιμης βροχής την άνοιξη, για να ωριμάσει ο σπόρος και να ετοιμασθεί για το θερισμό.
Η βιβλική προφητεία μιλάει ότι θα έρθει η ημέρα όπου το Πνεύμα του Θεού θα εκχυθεί σαν βροχή επάνω στην εκκλησία:
«Και μετά ταύτα θέλω εκχέει το πνεύμα μου επί πάσαν σάρκα. και θέλουσι προφητεύσει οι υιοί σας, και αι θυγατέρες σας. οι πρεσβύτεροί σας θέλουσιν ενυπνιασθή ενύπνια, οι νεανίσκοι σας θέλουσιν ιδεί οράσεις. Και έτι επί τους δούλους μου και επί τας δούλας μου εν ταις ημέραις εκείναις θέλω εκχέει το πνεύμα μου.» Ιωήλ [β΄] 2:28,29.
Καθώς η ιστορία κινείται προς την αποκορύφωση και τα τελευταία σημεία εμφανίζονται πριν από τη Δευτέρα Παρουσία του Χριστού, ο Θεός θα ετοιμάσει κάθε ειλικρινή πιστό για τον ουρανό μέσα από την επιφοίτηση του Πνεύματος. Έχεις την εμπειρία της πρώιμης βροχής η οποία ετοιμάζει την εκκλησία για την όψιμη βροχή του Πνεύματος; Ζεις σήμερα μια ζωή πλημμυρισμένη από το Πνεύμα; Καθώς ενδυναμώνεσαι από το Πνεύμα, θα αφήσεις στο Θεό να σε χρησιμοποιήσει για να μεταδώσεις τα νέα της απίστευτης αγάπης Του και της επικείμενης επιστροφής Του;
7. ΟΡΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΛΑΒΟΥΜΕ ΤΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ
Στην Πεντηκοστή το Άγιο Πνεύμα προέτρεψε εκείνους οι οποίοι άκουσαν την κλήση του ευαγγελίου να αναφωνήσουν: «Τι πρέπει να κάμωμεν, άνδρες αδελφοί;» (Πράξεις [β΄] 2:37).
«Και ο Πέτρος είπε προς αυτούς, Μετανοήσατε, και ας βαπτισθή έκαστος υμών εις το όνομα του Ιησού Χριστού, εις άφεσιν αμαρτιών. και θέλετε λάβει την δωρεάν του Αγίου Πνεύματος. διότι προς εσάς είναι η επαγγελία και προς τα τέκνα σας, και προς πάντας τους εις μακράν, όσους αν προσκαλέση Κύριος ο Θεός ημών.» Πράξεις [β΄] 2:38,39.
Ο απόστολος Πέτρος τονίζει τη μετάνοια - την εγκατάλειψη του αμαρτωλού τρόπου ζωής και επιστροφή στο Χριστό - ως προϋπόθεση για να λάβουμε τη δωρεά του Πνεύματος.
Το Πνεύμα ήδη εργάζεται με τους ανθρώπους και τους οδηγεί σε αυτό το σημείο: Μας γνωστοποιεί την αγαθοσύνη του Θεού και μας εμφυτεύει την επιθυμία να εγκαταλείψουμε την ανομία (Ρωμαίους [β΄] 2:4). Επίσης συμμετέχει στο έργο της αναγέννησης (Πράξεις [γ΄] 3:19). Για να επέλθει το Άγιο Πνεύμα σε μας και να μας γεμίσει, ο Πέτρος λέει ότι πρώτα πρέπει να μετανοήσουμε και να παραδώσουμε τη ζωή μας στο Χριστό, όπως συμβολίζεται με το βάπτισμα.
Ο Ιησούς αναφέρεται στην ίδια αλήθεια, αλλά λίγο διαφορετικά. Δίνει έμφαση στη θέληση να υπακούσουμε και να Τον ακολουθήσουμε ως προϋπόθεση για να λάβουμε τη δωρεά του Αγίου Πνεύματος:
«Εάν με αγαπάτε, τας εντολάς μου φυλάξατε. Και εγώ θέλω παρακαλέσει τον Πατέρα, και θέλει σας δώσει άλλον Παράκλητον, διά να μένη μεθ’ υμών εις τον αιώνα, το Πνεύμα της αληθείας.» Ιωάννην [ιδ΄] 14:15-17.
Εκείνος που επιζητεί τη δωρεά του Αγίου Πνεύματος αλλά συνεχίζει μια αμαρτωλή ζωή, απλώς εξαπατάει τον εαυτό του. Υπάρχει ένα «πονηρό πνεύμα» που μιμείται κάποιες εκδηλώσεις του Αγίου Πνεύματος και οδηγεί κάποιους να συμπεράνουν ότι αυτή η «δωρεά του Θεού» παραβλέπει την ανήθικη διαγωγή τους.
8. Η ΠΛΗΡΗΣ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΖΩΗ
Το Άγιο Πνεύμα κάνει τη ζωή του Χριστιανού γεμάτη και όμορφη, γιατί αυτή η ύπαρξη εκπληρώνει το ιδεώδες του Χριστού για μας:
«Εγώ ήλθον διά να έχωσι ζωήν, και να έχωσιν αυτήν εν αφθονία.» Ιωάννην [ι΄] 10:10.
Πριν αφήσει τη γη, ο Ιησούς παρήγγειλε στους μαθητές Του:
«Να μη απομακρυνθώσιν από Ιεροσολύμων, αλλά να περιμένωσι την επαγγελίαν του Πατρός, την οποίαν ηκούσατε, είπε, παρ’ εμού. Διότι ο μεν Ιωάννης εβάπτισεν εν ύδατι, σεις όμως θέλετε βαπτισθή εν Πνεύματι Αγίω, ουχί μετά πολλάς ταύτας ημέρας.» Πράξεις [α΄] 1:4,5.
Η λέξη βαπτίζω σημαίνει βυθίζω. Οι χριστιανοί πρέπει να ομολογήσουν πίστη στο Χριστό με κατάδυση στα νερά του βαπτίσματος. Και κατά το βάπτισμά τους στο νερό, πρέπει να βαπτισθούν και με Πνεύμα Άγιο.
Ο Ιησούς ενημέρωσε το Νικόδημο:
«Εάν τις δεν γεννηθή εξ ύδατος και Πνεύματος, δεν δύναται να εισέλθη εις την βασιλείαν του Θεού.» Ιωάννην [γ΄] 3:5.
Επανειλημμένα η Γραφή αναφέρει ότι ο χριστιανός πρέπει να «πληρωθή διά Πνεύματος Αγίου» (Πράξεις [β΄] 2:4, [δ΄] 4:8,31, [ς΄] 6:3,5, [ζ΄] 7:55, [θ΄] 9:17, [ιγ΄] 13:9,52, [ιθ΄] 19:6). Ενώ περιγράφει ο Παύλος την πλήρωση του Πνεύματος στη χριστιανική ζωή, διατυπώνει αυτή την προσευχή για κάθε πιστό:
«Κάμπτω τα γόνατά μου προς τον Πατέρα . . . διά να δώση εις εσάς κατά τον πλούτον της δόξης αυτού διά να κραταιωθήτε εν δυνάμει διά του Πνεύματος αυτού εις τον εσωτερικόν άνθρωπον . διά να κατοικήση ο Χριστός διά της πίστεως εν ταις καρδίαις υμών . . . Εις δε τον δυνάμενον υπερεκπερισσού να κάμη υπέρ πάντα όσα ζητούμεν ή νοούμεν, κατά την δύναμιν την ενεργουμένην εν ημίν.» Εφεσίους [γ΄] 3:14-20.
Μια ζωή κατευθυνόμενη από το Άγιο Πνεύμα οδηγεί στη γνήσια ελευθερία. Όπως ο Φρανκ Μόρις με τον πιστό οδηγό του το σκύλο Μπάντι, έτσι και μεις έχοντας το Άγιο Πνεύμα μέσα μας μπορούμε να επιτύχουμε απείρως μεγαλύτερα πράγματα από ό,τι μπορούσαμε στο παρελθόν. Ανακαλύπτουμε νέες επιθυμίες και νέες ικανότητες. Είμαστε σε θέση να προχωρήσουμε με εμπιστοσύνη αντί να προσπαθούμε απλώς να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα της ζωής.
Αυτή η εμπειρία της παρουσίας του Αγίου Πνεύματος ανανεώνεται καθημερινά με την προσευχή και τη μελέτη της Γραφής. Αυτά είναι τα κύρια εργαλεία που χρησιμοποιεί το Πνεύμα για να μας βοηθήσει να αναπτυχθούμε (όπως θα δούμε στα Τεύχη 14 και 15). Η προσευχή μας κρατάει σε στενή επαφή με το Χριστό και ο Λόγος του Θεού στρέφει την προσοχή μας στις Πηγές Του. Έτσι, ξεκινάμε να αντικαθιστούμε τις κακές συνήθειες με καλές ιδιότητες.
Μια ζωή πλήρης Πνεύματος Αγίου είναι ένα χάρισμα για κάθε πιστό. Μπορούμε όλοι να επιτύχουμε στη χριστιανική ζωή, να προχωρούμε με όποιο βηματισμό ο Θεός μας ικανώνει. οπωσδήποτε όμως να προχωρούμε εμπρός. Το κεφάλαιο Ρωμαίους [η΄] 8 μας δίνει τη συναρπαστική περιγραφή μιας ζωής πλήρους Πνεύματος. Διάβασε το κεφάλαιο όταν μπορείς, και πρόσεξε πόσες φορές ο Παύλος επισημαίνει ότι το Πνεύμα είναι η δύναμη πίσω από τη χριστιανική ζωή.
Έκανες τη θαυμάσια ανακάλυψη μιας ζωής πλήρους Πνεύματος Αγίου; Αισθάνεσαι την παρουσία του Πνεύματος στη ζωή σου; Έχεις την εμπειρία της ζωοδότειρας δύναμής Του; Βεβαιώσου ότι δεν υψώνεται φράγμα ανάμεσα σε σένα και στο Χριστό που μπορεί να εμποδίσει την επίχυση του ανεκτίμητου δώρου Του. Άνοιξε τη ζωή σου στη μέγιστη δύναμη του σύμπαντος.
Αγαπητέ Πατέρα, Δότη κάθε αγαθού και τέλειου δωρήματος, Σε δοξάζω σήμερα για το δώρο του Αγίου Πνεύματος. Ζητώ ο Ιησούς να έρθει και να ζήσει μέσα μου με το Άγιο Πνεύμα. Διώξε τις παλιές μου συνήθειες και δραστηριοποίησε μέσα μου θείες ιδιότητες. Σήμερα κάνε τη ζωή μου να καθοδηγείται από το Θεό, να ελέγχεται από το Χριστό, να ενδυναμώνεται από το Πνεύμα. Το ζητώ στο όνομα του Ιησού. Αμήν.
Συνέχισε τη μελέτη σου: Ένας πανταχού παρών Σωτήρας